۱۳۹۳ مهر ۸, سه‌شنبه

اقدام و کارزار جهانی برای جلوگیری از اعدام آیت الله بروجردی




به دبیرکل سازمان ملل متحد،

عالیجناب بانکی مون






با توجه به شرایط بسیار اضطراری، من از جامعه بین المللی درخواست می کنم که برای جلوگیری از اعدام آقای آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی، اقدام کنند و تقاضای آزادی فوری او را از بند نمایند. آیت الله بروجردی، یکی از روحانیون مذهبی خوشنام است که مدتها برای سکولاریسم، تلاش کرده است. این درخواست اخیر، به دلیل تهدید و آزار مستقیم دادستان ویژه، محمد موحدی در طی بازدید نامبرده از بند ویژه روحانیون زندان است. من و هم میهنانم دلایل بسیاری داریم تا این تهدیدها را واقعی بدانیم، و درباره زندگی آیت الله بروجردی احساس خطر کنیم. آیت الله بروجردی که از اکتبر سال 2006، با شکنجه های بسیار روانی و جسمی روبرو بوده است، از دسترسی به خدمات پزشکی، علی رغم سن بالا و بیماری های جسمی، محروم بوده است.



آیت الله بروجردی، که مدافع سرسخت حقوق بشر و سکولاریسم است، بارها توسط رژیم مذهبی ایران به دلیل مخالفت با سیاسی کردن اسلام، به زندان افتاده است.



در مدتی که آیت الله بروجردی در زندان به سر برده است، اعضای خانواده و بسیاری از حامیان او، هزینه گزافی را متحمل شده اند، هزینه هایی چون قتل مادر مسن او توسط رژیم، بازداشت دسته جمعی و محکومیت جمعی طرفداران او با اتهامات بی اساس، نقض حریم خصوصی آنها، مصادره اموال آنها، و محرومیت آنها از دسترسی به نظام آموزشی و استخدامی کشور، محرومیت از دسترسی به خدمات بیمه ای درمانی و تامین اجتماعی نمونه ای از این آزارها است. این اقدامات، نقض آشکار اساسی ترین حقوق انسانی است، که باعث نگرانی جدی ما است.



با توجه به این شرایط است که ما به صورت ضروری از جامعه جهانی درخواست اقدام فوری داریم تا از اعدام آقای بروجردی جلوگیری کنند، و زمینه آزادی او و طرفدارانش  را فراهم کنند. با تاکید مجدد بر باور سکولاریسم، شورای ملی ایران مجددا تاکید می کند که با استفاده از نام دین، در ایران به صورت گسترده حقوق بشر نقض می شود.

ایرانیان با هر عقیده سیاسی، بر سکولاریسم در ایران تاکید می کنند، به شکلی که همه بتوانند به شکلی زندگی کنند که به دلیل عقیده سیاسی یا مذهبی خود، مورد تعقیب یا آزار قرار نگیرند، و بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بر، از برابری برخوردار باشند.



از شما بابت توجه به این موضوع صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

 رضا پهلوی
ریاست شورای ملی ایران

۱ نظر:

  1. Packers and Movers Chennai Give Safe and Reliable ***Household Shifting Services in Chennai with Reasonable ###Packers and Movers Price Quotation. We Provide Household Shifting, Office Relocation, Local and Domestic Transportation Services, Affordable and Reliable Shifting Service Charges @ Packers And Movers Chennai

    پاسخحذف