۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت روز جهانی کارگر

هم میهنان عزیزم،

روز جهانی کارگر را به کارگران پرتلاش میهنمان شادباش می گویم. این روز در تاریخ مبارزات کارگران برای احقاق حقوق خود و از آن جمله حق تشکیل اتحادیه های کارگری، حق اعتصاب و حق برخورداری از یک زندگانی انسانی با معیشت کافی، نقطۀ عطفی محسوب می شود. امروز اگر در کشورهای پیشرفتۀ جهان، نمایندگان کارگران، سرمایه داران و مدیران اقتصاد با حق مساوی سر یک میز می نشینند، از برکت استقامت و شهامت خود کارگران است. امروز اگر کارگران و خانواده ها و فرزندانشان در جامعه از رفاه و احترامی برخوردارند که دیگر طبقات مرفه از آن بهره می برند، دلیلش حاتم بخشی این و آن دولتمدار نیست، بلکه اعادۀ حقی است که کارگران آنرا در راستای مبارزات عدالت طلبانۀ خود ستانده اند. آزادی در سرلوحۀ این حقوق درخشش دارد.

انبوهی از تجربیات به کارگران آموخته است که در پناه آزادی و دموکراسی بهتر می توانند درخواست های محقانۀ خود را جامۀ عمل بپوشانند. دیکتاتوری ها از هر نوع بیش و پیش از همه بر زورگویی و حق کشی نسبت به کارگران استوارند. درخواست های محقانۀ کارگران، از آنجمله افزایش دستمزدها، ایجاد بیمه های کار و اشتغالات، رفع مزاحمت از فعالیت کارگری، بهبود شرایط کار، حق تشکیل اتحادیه ها و... در رژیم های استبدادی و از آن جمله در میهن ما با اخراج، زندان و گلوله پاسخ داده می شود.

متاسفانه ایران ما یکی از سیاه ترین دوره های حیات خود را در بند یک استبداد ضد بشری و تاریک اندیش طی می کند که درجات خوف و خشونت، آزار و ستیزگی در آن با افزایش حق کشی و بگیر و ببند کارگران ملازمت دارد. با اینهمه آینده ای امید بخش در راه است زیرا تا ایران و ایرانی وجود دارد، پیکار با دیوان و ددان نیز برای پیروزی منشِ نیک ادامه خواهد داشت. آری، کارگران ایران پیشگام بازستانی حقوق حقۀ خود هستند و این حق از آن آنان خواهد بود. من از هیچ تلاشی برای دستیابی شما عزیزان به حقوق اساسی تان فروگذار نخواهم کرد.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی

۱ نظر: