۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 90 - 1389

هم میهنان آزاده و سرافرازم


پس از پشت سرگذاشتن فراز و نشیب های بسیار در راه مبارزه با حکومت جهل و تاریکی امسال درحالی به پیشباز اول مهر می رویم که دانشگاهیان و فرهنگیانمان در بندند و دزدان و قاتلان جوانان مان آزاد.

ولی آنچه مرا به آینده خوش بین و امیدوار می ســازد، دیـدن دل های مشتاقِ آزادی نسل آینده ساز میهنم است که همچنان استوار و پا برجا برای افروخته نگاه داشتن شمع فردایی روشن پا به سنگر دیرینۀ آزادی خواهی می گذارند و در غیاب استادان دلسوز و هم رزمان اسیر در چنگال استبدادشان ترس را هرچه بیشتر بر دل های سیاه و مغزهای عاری از دانشِ دین فروشان میهن ستیز خواهند نشاند و حکومت جهل و خرافه که در طول سی و دو سال گذشته با کژاندیشی و اِعمال زور و خشونت قصد در سرکوب کردن هرگونه صدای مخالفی را داشت، یک بار دیگر بر خود خواهد لرزید و صدای لرزشش را جهانیان خواهند شنید.

نظامی که با حمله های شبانه به خوابگاه دانشجویان بی پناه و یورش های گاه و بی گاه به آنان قصد در نشان دادن صلابت و قدرت خود را داشت و چه حقیرانه این سودای خام را در سر می پروراند.

رژیم حاکم با شعارهایی همچون تحصیل رایگان و عدم تبعیض جنسیتی در جامعه سایۀ شوم خود را بر ایران گستراند و وقاحت را به آن جا رساند که با دیدی پس گرا و غیر انسانی مانع از ادامۀ تحصیل هم وطنان دگراندیش ما شد و به جای پـرداختن به نخبـه یابی و استعداد پروری، محور فعالیت های خود را بر پایۀ تفکیک جنسیتی و جداسازی دانشجویی بنا نهاد و فضای دانشگاه را با تاسیس انجمن های اسلامی و حراست تبدیل به فضای پلیسی نمود


استادان و آموزگاران فرهیخته


در شرایط حساس کنونی که حکومت مذهبی فاشیستی تنها با جسد بی جان خود، آخرین روزهای حیات ننگینش را پشت سر می گذارد، شما آموزگاران و اساتید شریف ایران زمین هستید که بـا آموختن درس آزادی و آزادگی به جویندگان عـلم و انـدیشه، بابک ها را تربیت می کنید تا به کارزار ضحاکان ماردوش زمان روند و نام پلیدشان را برای همیشه از تاریخ سرزمین کورش پاک کنند.

در محضـر شما معلمان واساتیـد پاک طینت است که کودکـانمان هویت ایرانی خود را پیدا می کنند و درس شجاعت و مبارزه را برای ساختن فردایی آباد می آموزند.

در دورانی که حکومت جهل و تزویر قصد تحریف و از بین بردن تاریخ چند هزاره ای مان را دارد، بر شماست که بــا روشنگــری و صداقت گذشتـۀ حقیقی اجــدادی مان را برای آینده سازان کشور تصویر نمایید


فرهنگیان و دانشجویان عزیزم


امروز در شرایطی که حاکمان نامشروع سرزمین مادری قصد شکستن قلم را دارند تا که فریاد حق خواهی و آزادی طلبی شما خاموش شود، شروع دوبارۀ فصل علم و دانش فرصتی فراهم خواهد آورد تا خواب باطل زورگویان و استعمارگران را حرام نمایید و با قدم گذاردن در مسیر صحیح آگاهی و مبارزه با فرهنگ دروغ و خرافه گرایی راه یاران دبستانی خود را ادامه دهید.

شکی ندارم که پیروزی بر سیاهی و جهل با همت و تلاش شما جوانان برومند، در پرتو نور دانش استادان و آموزگاران فرهیخته و میهن پرست ایران زمین محقق خواهد شد و آن روز دور نخواهد بود


خداوند نگهدار ایران باد


رضا پهلوی

۲ نظر:

  1. جاوید شاهنشاه ایرانزمین و پایدار باد پادشاهیشان.
    کوشان
    www.kooshan1.blogspot.com

    پاسخحذف
  2. درود به شما
    در صورت تمایل به تبادل لینک مهر بورزید و لینک وبلاگ پاسارگاد را در لیست پیوندهای تان قرار دهید. سپس اطلاع دهید تا تارنگار شما را به لیست دوستان وبلاگی بیافزایم.
    پاینده و پیروز باشید.

    پاسخحذف